Geef je UiTPASactiviteit een boost!
Cédric Deceuninck is vrijetijdswerker bij Stad Wervik en is een fervente gebruiker van de UiTleendienst. In dit artikel vertelt hij zijn verhaal.
De organisatoren van de seniorenbeurs in Wervik vroegen om aanwezig te zijn met een UiTPASstandje. Gezien op een beurs iedereen vaak werkt met panelen met beeld- en tekstmateriaal, besloot ik dit anders aan te pakken. Ik ging op zoek in de UiTPAS UiTleendienst en vond er 2 eyecatchers: de UiTPAStent en de UiTPASspaarzuil!
En of het een eyecatcher was, heel wat senioren kwamen langs voor enerzijds het aanmaken van een UiTPAS en anderzijds het sparen van punten. Ook dit laatste was bijzonder relevant. Heel wat ouderen passeerden met heel lage of extreem hoge punten. Via deze weg kon ik gemakkelijk het gesprek aangaan om de omruilvoordelen, en de (lokale) UiTPASpartners bekend te maken. Ik merkte dat er heel wat aanwezigen waren die een verkeerde kijk op de UiTPAS hebben:
- ‘Ik wist niet dat er zoveel omruilvoordelen waren’
- ‘Aah je kan kan deze pas ook gebruiken buiten de eigen gemeente’
- ‘Amai, er zijn echt heel veel UiTPASgemeentes’
- …
Het is heel belangrijk om deze doelgroep bij implementatie van de UiTPAS in je gemeente niet uit het oog te verliezen. Dit door tijd vrij te maken bij de aanmaak van de pas maar ook door omruilvoordelen af te stemmen op de doelgroep. De extra promotools van de UiTPAS UiTleendienst zorgen er dan ook voor dat je makkelijker opvalt om dat gesprek met hen te voeren. Tevreden blik ik terug op een geslaagde dag op de seniorenbeurs!